21 lipca, 2015

Z półki kolekcjonera- Jak przestałem kochać design

Czytałem, czego i wam życzę. Parafrazując tytuł wystawy Henryka Tomaszewskiego o którym zresztą przeczytacie w tej książce jak również o całej rzeszy polskich artystów, grafików i projektantów ostatnich kilku dekad. Publikacja ta to zbiór felietonów Marcina Wicha na temat przestrzeni, dobrego smaku, projektowania i designu. Bardzo dobrze napisane, z masą anegdot i ciekawostek o estetycznym obliczu naszego kraju i zmianach jakich doświadczyło pokolenie PRLu i wczesnego kapitalizmu. Ja w przeciwieństwie do autora nie zmarnowałem dzieciństwa gdyż słuchałem Stonsów i Depeche Mode i moimi rockmanami nie byli graficy, mieszkałem w bloku z wielkiej płyty na warszawskim Bródnie ale mam podobne wspomnienia o estetyce i przemianach kulturowych ostatnich lat. Nie wiem czy po lekturze tej książki zaczniecie czy przestaniecie kochać design ale naprawdę dowiecie sie się o nim sporo. Bardz polecam.



1 komentarz:

Agata Borowska pisze...

Solidnie napisane. Pozdrawiam i liczę na więcej ciekawych artykułów.