O książce „POLISH!” już pisaliśmy. blisko pół roku temu. Teraz ta publikacja będzie punktem wyjścia spotkania na temat strategii promocji kultury polskiej na świecie. Ewidentnie dzięki programom „Polska Year!” czy obecnej prezydencji Polski w Unii Europejskiej w tej kwestii sporo się u nas zmieniło. Od dawna sztuka nie była na taką skalę wykorzystywana jako przedmiot politycznego marketingu i artystycznej dyplomacji. Sztuka jest narzędziem tworzenia wizerunku Polski na zewnętrz; jednocześnie mówi się, że stała się pokupnym, modnym towarem na międzynarodowym rynku. W mechanizm promocji polskiej sztuki w montowane są „podzespoły” najróżniejszych proweniencji: od krytycznej refleksji, przez techniki PR, po obliczone na eksport przedsięwzięcia biznesowe.
Spotkanie ma odpowiedzieć na pytania: Gdzie leżą granice między promocją, instrumentalizacją i utowarowieniem sztuki? Co mogą zyskać będący przedmiotem tych działań artyści? Co ryzykują? I, przed wszystkim, jaki obraz sztuki polskiej poza Polską rysuje się w wyniku rozmaitych działań promocyjnych?
A odpowiadać na te pytania będą: Monika Branicka i Joanna Żak z berlińskiej galerii Żak/Branicka, które przygotowały książkę „POLISH!”, Joanna Kiliszek, zastępca dyrektora Instytutu Adam Mickiewicza, artysta Oskar Dawicki oraz krytyk Karol Sienkiewicz. Spotkanie poprowadzi Stach Szabłowski.
A odbędzie się ono w Sali Edukacyjnej CSW Zamek Ujazdowski dziś o godzinie 18.
Ekspansja? - prezentacja albumu POLISH! oraz dyskusja o strategii międzynarodowej promocji polskiej sztuki
środa 19 października 2011, godz. 18.00, Sala Edukacyjna CSW
Uczestnicy spotkania: Monika Branicka, Oskar Dawicki, Joanna Żak, Joanna Kiliszek, Karol Sienkiewicz
Prowadzenie: Stach Szabłowski
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz