Innego typu emocje towarzyszyły wystawieniu w Christie’s jednej z prac z kolekcji Hubera. Była to instalacja klatki autorstwa francuskiego artysty Atti Kadera (ur. 1970), w której w rzeczywistych rozmiarach pokazany był plac zabaw dla małych dzieci wraz z postaciami bawiących się dzieci oraz kilkudziesięciu gołębi. Postacie dzieci było zrobione z masy będącej pochodną karmy dla ptaków. W trakcie „trwania” instalacji postacie te były stopniowo zjadane i przepraszam za wyrażenie, obsrywane przez ptaki. Cała instalacja podobno robiła mocne wrażenie.

Najciekawsze jest to, że dom aukcyjny Christie’s zdecydował się pokazać tę pracę w swojej siedzibie podczas wystawy przedaukcyjnej i w trakcie aukcji. Cały tydzień nowojorczycy mieli szansę obejrzenia tej kontrowersyjnej pracy. Aby pokazać instalację Christie’s musiało uzyskać zgodę właściciela budynku wynajmowanego przez ten słynny dom aukcyjny.
Praca została sprzedana powyżej ceny szacunkowej za 90 tysięcy dolarów.
Zdjęcia; Blaise Adilon
3 komentarze:
Co będzie gdy gołębie już zeżrą całą rzeźbę? Czy może teraz ją konserwarorzy zakonserwują, a gołębie wypchają? W art&business nie ważna jast intencja artysty, ważne jest żeby prace odrestaurowywać i sprzedawać, prawda?
Nie prawda. Gołębie były wypozyczone i nie na sprzedaż. Kupujący nabywał koncepcję instalacji i prawo do jej odtworzenia.
Aaaaaaaa!
Prześlij komentarz