W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o udziale Pauliny Ołowskiej w ankiecie „Top 10”, zamieszczanej w każdym numerze miesięcznika „ARTFORUM” („Top 10” Pauliny wydrukowano w numerze letnim (Summer Issue)). W „dziesiątce” znalazło się między innymi planowane otwarcie mieszkania i pracowni Edwarda Krasińskiego w Warszawie jako przestrzeni publicznej.
W numerze wrześniowym „ARTFORUM” piórem Rachel Haidu z Uniwersytetu w Rochester w USA pisze szerzej o październikowym otwarciu pracowni przy Alei Solidarności 64 w Warszawie.
Haidu przypomina historię tego mieszkania w komunistycznym bloku, do którego w 1970 roku wprowadził się Edward Krasiński, dzieląc tę przestrzeń z samym Henrykiem Stażewskim. Dodaje, że w czasie komunizmu to mieszkanie i pracownia służyły także jako jeden z intelektualnych salonów Warszawy. Teraz Fundacja Galerii Foksal, która zarządza tą przestrzenią, chce odnowić te tradycje. Służyć temu ma specjalny szklany pawilon, zbudowany na tarasie mieszkania i pracowni, zaprojektowany przez rotterdamskie studio BAR i Marcina Kwietowicza. Dodatkowo w przestrzeni pracowni zostanie wydzielona przestrzeń, gdzie będą mogli mieszkać artyści przebywający na rezydencji w Warszawie.
Haidu przypomina też historię niebieskiej linii ciągnącej się przez całą pracownie Krasińskiego i obecną w większości jego prac.
Artykułowi towarzyszy dokumentacja pracowni wykonana przez duet fotograficzny Aneta Grzeszykowska/Jan Smaga. Ten projekt mogliśmy oglądać podczas ubiegłorocznej wystawy Nowi Dokumentaliści w Zamku Ujazdowskim w Warszawie.
W numerze wrześniowym „ARTFORUM” piórem Rachel Haidu z Uniwersytetu w Rochester w USA pisze szerzej o październikowym otwarciu pracowni przy Alei Solidarności 64 w Warszawie.
Haidu przypomina historię tego mieszkania w komunistycznym bloku, do którego w 1970 roku wprowadził się Edward Krasiński, dzieląc tę przestrzeń z samym Henrykiem Stażewskim. Dodaje, że w czasie komunizmu to mieszkanie i pracownia służyły także jako jeden z intelektualnych salonów Warszawy. Teraz Fundacja Galerii Foksal, która zarządza tą przestrzenią, chce odnowić te tradycje. Służyć temu ma specjalny szklany pawilon, zbudowany na tarasie mieszkania i pracowni, zaprojektowany przez rotterdamskie studio BAR i Marcina Kwietowicza. Dodatkowo w przestrzeni pracowni zostanie wydzielona przestrzeń, gdzie będą mogli mieszkać artyści przebywający na rezydencji w Warszawie.
Haidu przypomina też historię niebieskiej linii ciągnącej się przez całą pracownie Krasińskiego i obecną w większości jego prac.
Artykułowi towarzyszy dokumentacja pracowni wykonana przez duet fotograficzny Aneta Grzeszykowska/Jan Smaga. Ten projekt mogliśmy oglądać podczas ubiegłorocznej wystawy Nowi Dokumentaliści w Zamku Ujazdowskim w Warszawie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz