Poprawa edukacji w dziedzinie sztuki będzie miała zarówno wpływ na poprawę sztuki niezależnej, jak i na sam rynek sztuki – to wyniki specjalnego badania. Oczywiście nie chodzi o polską edukację artystyczną, ale o … amerykańską. A raport został przygotowany przez Wallace Foundation i RAND
Tytuł tego raportu brzmi „How to Cultivate Demand for the Arts: Arts Learning, Arts Engagement and State Art Policy” (cały raport w formie PDF możecie obejrzeć tutaj).
Autorzy raportu uważają, że szkoły w USA nie przekazują uczniom potrzeby przebywania ze sztuką i rozumienia jej. Efektem takiej polityki (czy raczej braku pozytywnej polityki) jest to, że później uczniowie jako dorośli uciekają od sztuki.
Według raportu problem głównie dotyczy edukacji podstawowej i średniej. Autorzy raportu postulują stworzenie systemu, który by nauczał młodych uczniów nie tylko tworzenia sztuki (na plastyce) ale także rozumienia sztuki i wytworzenia potrzeby przebywania z nią na co dzień.
Dzięki temu zdecydowanie wzrośnie zapotrzebowanie na sztukę, a tym samym również i sam rynek sztuki.
Oczywiście wyniki raportu dotyczą amerykańskiego systemu edukacji, ale myślę że bardzo zdziwiliby się eksperci z RAND, gdyby spróbowali porównać amerykańską edukację artystyczną z polską, nawet na akademickim poziomie…
A tymczasem zapraszamy Was do wzięcia udziału w badaniu polskiego rynku sztuki najnowszej. Po raz pierwszy rozdawać ankiety będziemy podczas dzisiejszego wernisażu projektu „Tribute to Wróblewski” w warszawskiej galerii Program (ul. Andersa 20). Początek o godzinie 19. Zapraszamy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz