05 grudnia, 2013

„Znajomi znad morza” nowy projekt fotografii natychmiastowej ArtBazaar

„Znajomi znad morza” to będzie drugi, po przygotowanym z warszawską galerią Czułość projekcie „WAWA” projekt fotografii natychmiastowej, pokazujący miasto oczami mieszkających w nim artystów. Projekt „Znajomi znad morza” dotyczy Gdańska, a do udziału w nim zaprosiliśmy Anię i Adama Witkowskich oraz Maćka Salamona. Każdy z artystów przedstawia w nim swój kawałek miasta - dla Ani Witkowskiej jest to architektura nowej tkanki miasta dla Adama miejsca prób zespołu w jakim gra a dla Maćka jego najbliższe otoczenie – widoki z okna i znajomi. 




Na instaxach Adama znajdziecie wnętrza Reduty Miś oraz Nowej Synagogi we Wrzeszczu - „Po kilku miesiącach od ukazania się płyty „++” gdańskiego zespołu Trupa Trupa, swoją premierę będzie miała seria Instax'ów wykonanych przeze mnie podczas realizacji tych nagrań. Mój szczególny stosunek do tego materiały wynika z tego, że maiłem przyjemność być producentem całości materiału muzycznego. Na zdjęciach nie znalazły się jednak wizerunki członków zespołu, grających przed mikrofonami. Założeniem brzmieniowym płyty było uchwycenie przestrzeni, w których dokonywaliśmy nagrań. To właśnie wnętrza Reduty Miś oraz Nowej Synagogi we Wrzeszczu są bohaterami zdjęć. Część z fotografii znalazła się również na okładce wydawnictwa zespołu.”




„Słowem najlepiej charakteryzującym zbiór moich INSTAX'ów jest przemiana”, podsumowuje Ania Witkowska. „Nie dokonuję żadnej analizy swoimi fotografiami, próbuję być okiem osoby 'wrzuconej' w przestrzeń Trójmiasta, w którym mieszkam od ponad 10 lat, i zobaczyć, jak aktualnie wygląda to miejsce. Najbliższy jest mi Gdańsk, lecz cała konurbacja przechodzi ostatnio wiele architektonicznych transformacji. Podchodzę z aparatem raz bliżej, raz odsuwam się dalej (nie ma zoom'a!). Boli mnie bardzo, że tak wiele znika, a w zamian pojawia się sporo złego i przytłaczającego. Notuję też to, co jest już dobrze znane – falowiec, dolarowiec, ikony tego miasta, bo stoczni już prawie nie ma... Moje foto notatki mają nieco psychasteniczny charakter, ale kwadratowy kadr dobrze porządkuje i geometryzuje moje najbliższe otoczenie.” 




Maciek Salamon bardzo zwięźle podsumowuje swoją część zadania - „Wykonane przeze mnie fotografie powstały w ciepłej połowie roku 2013. Osoby na nich przedstawione są mi bliskie i dobrze znane”. Trzy obrazy miasta, trzech trójmiejskich artystów na instaxowych blaszkach. 

Edycja zdjęć w postaci teczki z unikalnymi fotografiami artystów będzie dostępna podczas Rookie w Poznaniu.

Brak komentarzy: